26 juni 2017

Drie PvdA afdelingen gaan fuseren. Join de club!

In alle 3 de GNL-gemeentes is de PvdA actief. Het is daarom haast vanzelfsprekend dat de drie PvdA afdelingen samensmelten tot een grote PvdA afdeling West Betuwe (zonder streepje!).

De 3 besturen hebben dat voornemen. Zij gaan de fusie voorleggen aan hun leden op 20 september aanstaande. In een echte ledenvereniging hebben de leden het namelijk voor het zeggen. Op 20 september beslissen zij of de 3 oude afdelingen worden opgeheven en dat er gefuseerd gaat worden.

Ondertussen worden er al heel veel dingen samen gedaan. De 3 PvdA-fracties coördineren hun functioneren in de drie gemeentes. En er wordt intensief aan het kennismaken met elkaar gewerkt. Er wordt samen gebarbecued, en de maandelijkse  Rode Koffietafel wordt nu in alle drie ‘oude’ gemeentes aangekondigd.

Wie zich bij het sociaal-groene samenwerkingsverband van de PvdA wil aansluiten is van harte welkom. De PvdA wil graag in elk dorp geheel thuis raken, dus als je daarbij een handje wilt helpen: kom er bij!